Учасник «Срібного мольберта» Герго Банкуті представив концептуальний проект «Potato Sculptures

Герго Банкуті – призер третього «Срібного мольберта», студент Угорського університету образотворчого мистецтва, що в м. Будапешт. Талановитий юнак став призером у номінаціях «Міський пейзаж» та «Імпровізація», а також отримав за свої роботи численні спеціальні премії від партнерів конкурсу. Цими днями розповідь про новий проект Герго писали в інтернет-виданні Novelty. Цією публікацією, а також радістю через успіхи студента, ділимося із вами.

BG.jpg — 483.27 kB

Герго Банкуті

Novelty – щоквартальний британський онлайн-журнал, кожний випуск якого присвячений певній незвичайній темі, що вивчається через есе, літературу, мистецтво, фотографію, ілюстрацію та музику. Мета цього проекту – закликати поціновувачів прекрасного поглинути у тему сповна, розглядаючи її свіжими очима.

Публікацію з журналу, в якій Герго Банкуті сам розповідає про проект, подаємо повністю.

«Картопляні скульптури»

Традиція, праця та релігія.

«Моя сила висохла, як глиняний черепок, язик мій до піднебіння прилип. Ти поклав мене в порох смерті.»

Псалми 22, 15. Біблія короля Якова

Ставши художником, я почав використовувати старі сімейні фотографії або фоторепродукції, зроблені з них, як основи для своїх картин. Мене давно цікавили спогади. В багатьох своїх роботах я торкався питання пам’яті та нашого ставлення до спадщини наших предків.

Для своїх інсталяцій я використовую «готові» матеріали з мого рідного села, такі як історичні реліквії моєї родини, це на згадку про минуле – як для особистої історії, так і для більш соціальної історії про зникнення села. Традиції, в яких я виріс, вплинули на моє життя. Але, звичайно ж, я зрозумів, що не можу жити так, як жили мої предки. Тому для мене важливо дізнатися і зрозуміти свої внутрішні традиції в світі, в якому я живу, і вивчити своє минуле через життя моїх рідних.

Мій останній проект – «Картопляні скульптури» – присвячений проблемі спогадів і складного зв’язку між працею і релігією.

05.jpg — 92.53 kB

 

Картопля тісно пов’язана з сільськогосподарськими роботами. У нашій родині всі брали участь у її вирощувані. Цей процес, як і всі види домашньої роботи, за своєю суттю є монотонним. Проте повторювана робота також може розглядатися як свого роду медитація або молитва. У житті угорського селянства робота і релігія завжди становили нерозривну й органічну єдність.

Я пам’ятаю полиці моєї бабусі, заповнені релігійними календарями, картинами святих, розп’ять, фігур Діви Марії та розаріями. Щоб зберегти пам’ять про таке життя, я почав вирізати ці зображення в картоплі. Збереження картопляних скульптур здійснюється сіллю. При такому явищі вологість – «вода життя» – просочується, а сама картопля стискається. Цей процес пов’язаний із спотворенням наших спогадів. Зневоднення рослини відбувається паралельно зі згасанням наших емоцій, коли ми дивимося на реліквію, що лишилася від наших предків.

02.jpg — 106.86 kB

 

03.jpg — 109.69 kB

 

Картопляні скульптури також пов’язані зі смертю. Не тільки з процесом висихання, але й із тим, що ядро всієї серії пов’язане з реліквіями моєї бабусі, якої вже немає серед живих. З цієї точки зору ці крихітні різьблені фігурки – не тільки статуетки за старанність і духовність, а й свого роду пам’ять про мою бабусю. Земля має різні значення в різних культурах, але найвагоміше з них пов’язане з потойбічним життям.

«Кожне створіння починає своє життя з неї, тому вона є символом достатку, в той же час поглинає і приймає всіх після смерті. […] В угорському фольклорі – це символ життя і смерті, адже на землю кладуть як мертвих, так і новонароджених» («Колекція символів», 2001,  Йожеф Паль, Едіт Уджварі. Видавництво Балассі, Угорщина).  А з небесною темою – навпаки. Вся серія якимось чином пов’язує трансцендентний (небо) і матеріальний (земля) простір, створюючи дивну, все ще повну атмосферу. «Земля: у символічному значенні це протилежність небу (повітрю): суб’єктивна, пасивна, жіноча, волога; проти домінуючого, активного, чоловічого, сухого принципу. […] Вона – мати-земля, яка народжує своїх зіркових дітей, воду і рослини з ґрунту, тварини з їх лігвищ; її лоно приховує всі корисні матеріали (Колекція символів, 2010. Міхалі Хоппал, Марсель Янковіч, Андрас Надь, Дьорджі Смедадам. Видавництво «Гелікон», Угорщина).

Таким чином «Картопляні скульптури» мають більш складне значення – вони стосуються як створення, так і зникнення. У цих творах мистецтва розглядається проблема безперервності й нескінченості. Їх конотація є продовженням монотонної, постійної діяльності як в роботі, так і в релігії.

Насамкінець я хотів би процитувати один із моїх дитячих підручників, у якому надруковано малюнок моєї бабусі в саду: «Я люблю весну набагато більше, в цей час ми з мамою сіємо».

Текст: Альона Онда
Фото надані Герго Банкуті

© Культурно-мистецька фундація Brovdi Art

Відправ другу:
Залишіть коментар